Zupa krem z zielonego groszku

Czas przygotowania: ok. 25 minut
Porcja: ok. 3 porcje
Całkowity koszt: ok. 5 zł

Składniki:
  • 250 g mrożonego zielonego groszku (lub świeżego w sezonie)
  • 500 ml bulionu drobiowego
  • 30 g serka naturalnego brie
  • 1 mała cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżeczka suszonej bazylii (lub kilka listków świeżej)
  • szczypta suszonej mielonej mięty (lub 2 świeże listki)
  • sól, pieprz
  • groszek ptysiowy
  • szczypiorek do dekoracji
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 łyżka soku z cytryny
Przygotowanie:
  1. Cebulę i czosnek drobno posiekać, i zeszklić na łyżce oliwy z oliwek.
  2. Dosypać groszku, (jeśli dodajemy suszone zioła to w tym momencie, wymieszać i zalać bulionem.
  3. Gotować na średnim ogniu około 15 minut, do momentu, aż groszek zmięknie.
  4. Dołożyć świeże zioła.
  5. Następnie wszystko zmiksować na gładki krem.
  6. Ponownie postawić na ogień, dodać rozdrobniony serek i podgrzewać na małym ogniu, aż serek się rozpuści. Wlać sok z cytryny.
  7. Doprawić solą i pieprzem.
  8. Podawać na ciepło w małych miseczkach, udekorowane plasterkiem serka brie, szczypiorku i groszku ptysiowego.
Moje uwagi:
  • Zmieloną miętę uzyskałam, zbierając w sezonie świeżą, potem ususzyłam ją i ususzone listki zmieliłam w młynku do kawy. Tym sposobem uzyskałam wspaniałą przyprawę do naleśników, deserów i zup.
  • Możecie również kupić gotową ususzoną i ją zmielić.


Komentarze

Popularne posty